Communicatierichtlijnen 2019

Nadat de projectaanvraag is gehonoreerd verwacht het vfonds dat de aanvrager zich actief inspant om het vfonds onder de aandacht te brengen bij haar doelgroepen en laat zien dat het vfonds de projectaanvraag ondersteunt. Hiermee helpt de projectaanvrager het vfonds meer mensen te bereiken en de continuïteit van het vfonds te waarborgen.

Het vfonds verwacht van u het volgende:
a. Vermeld het vfonds logo bij elke publicatie (bijvoorbeeld: brochure, nieuwsbrief, uitnodiging, posters, magazines, flyers). Het logo kunt u downloaden via www.vfonds.nl/ over-vfonds/downloads/. Heeft u het vfonds logo nodig in een ander formaat (.eps, diapositief of engelse variant) verzoeken wij u contact op te nemen via info@vfonds.nl.

b. Plaats op de projectwebsite het vfonds logo met een link naar onze website (www.vfonds.nl) met onderstaande zin: “Onze activiteiten worden mede mogelijk gemaakt door het vfonds met middelen uit de Nationale Postcode Loterij, de BankGiro Loterij en de Nederlandse Loterij”.

c. Like en volg de Social Media en gebruik #vfonds:
Instagram: vfonds      Facebook: @vfonds    Twitter: @vfondsvrede

d. Verstuur een persbericht over de subsidie die de projectaanvrager van vfonds ontvangt.

e. Noem in elke publicatie het vfonds als medefinancier: “Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door het vfonds.”(+ logo)

f. Stuur minimaal twee goede foto’s van het project naar info@vfonds.nl zodat het vfonds het project onder de aandacht kan brengen in de vfonds kalender, op social media of in het jaarverslag.

Vriendencampagne
De communicatie rond uw project roept alle betrokkenen op om actief ‘vrienden van het vfonds’ te worden. De ‘vrienden van het vfonds’ is een groeiende community van mensen die Vrede en Vrijheid belangrijk vinden en graag kennismaken met de projecten die het vfonds ondersteunt: “Vind jij Vrede en Vrijheid ook belangrijk? En vind jij de projecten die het vfonds ondersteunt interessant? Word dan vandaag nog vriend van het vfonds via www.vfonds.nl/wordvriend/. Dit is helemaal gratis dankzij de goede doelen loterijen.”

Optioneel: Door middel van een aantrekkelijke (tijdelijke) vriendenaanbieding kunt u uw project extra onder de aandacht brengen van de ruim 5500 Vrienden van het vfonds. De planning van een vriendenaanbieding is altijd in overleg de communicatieadviseur Jolanda Rubens (j.rubens@vfonds.nl).

Tot slot:
– Graag levert het vfonds een advertentie of tekst voor het programmaboekje, nieuwsbrief of website behorend bij uw project.
– Daarnaast is extra publiciteitsmateriaal van het vfonds beschikbaar in de vorm van roll up banners, pennen, schrijfblokjes, pepermuntjes, winkelmuntjes, etc. Aan te vragen via info@vfonds.nl.